走调系列之 《雨水一盒》



雨水一盒 A box of rain (2013)

作词:夏宇
作曲:陈绮贞
编曲:陈建骐


#不老女神,岁月只精炼了她的艺术功力


每当日子浑圆饱满 我就一筹莫展 我闪烁其词丢三忘四
我感觉自己 完全地不可靠 我是我猜我会 慢慢疯掉 最好不要
Can't find my way out  When life live to its fullest  Memories and words tend to be shattered
I felt utterly bereft   Totally unreliable  I guess I may
Slowly, wearing off my sanity


那些下午我决定要走 一无所有 只能留给你雨水一盒
我这么孤单难以预料 我想我是我会 慢慢疯掉 慢慢疯掉
I had decided to move-on, on those afternoons  Leaving behind a box of rain
So lonely and unpredictable  I guess I may
Slowly, wearing off my sanity


你必须了解我无法继续下去 到未来那许诺之地 在那里我是那么那么爱你
我们言不及义 不停的拥吻就像 法国电影 我从来不喜欢那些现成的人生隐喻
除了 遥远异地
一台点唱机 让我 投下一枚铜币 慢慢跳舞
You need to understand  I can't continue the journey  To the faraway land  Where I am madly in love
Words don't make any senses  Kissing all day  Just like film francais le
I never like metaphors  Except for a jukebox  In the faraway land
Let's drop a coin  And dance gracefully


即使在最值得一提的下午 对于告别我还是显得粗鲁
我在琴弦上把每个音都 弹得饱满了
一颗一颗雨水都落在盒子里了
一颗一颗雨水都落在盒子里 了
In a most memorable afternoon  I had made a vulgar goodbye
Rounded up every tone on the strings
Let the raindrops
falling into the box


一盒干净透明的雨水 我从来不知道 盒子上有个裂缝
雨水又要 满满一盒雨水
The box of rain is crystal clear  But I never realize  There was a hairline
Rains drop again
A box full of rain

又要 慢慢漏掉.....
They are seeping away....

那些下午我决定要 走 一无所有 只能留给你雨水一盒
我这么孤单难以预料 我想我是我会 慢慢疯掉 慢慢疯掉 疯掉 最好不要
I had decided to move-on, on those afternoons   Leaving behind a box of rain
So lonely and unpredictable  I guess I may
Slowly, wearing off my sanity



评论

  1. 她有出一本《背對哈瓦那》的摄影集,可惜里面文字很少。

    回复删除
    回复
    1. 我不太懂得欣赏摄影作品。。就听歌好了 《—^—》

      删除

发表评论