走调系列之 《事到如今》




#一首每听一次,就泪目一次的歌

事到如今...(2016)
作词:张盛德、张映坤、卡夕
作曲:张盛德
编曲:卡夕、张盛德



有的时候我会选择忘记
这不表示 我不在意
不是每一件事情 都能从容去面对
你看到的我的冷漠表情
无非是种 掩饰而已
窗外满城的风雨 我也需要武装自己
Sometimes, it is better to forget
Although, it does not means that I don't care
Just that you can't be at ease, all the time
I wear a bleak, to masked the brisk
I need to gear up, to weather the storm


曾经经历过无数个曾经
你也一定有过这样的心情
有些话很想说给你听
当一切都已经 变得很轻
There were once, many once upon a time
You might feel the same
I have many to share 
Once, when everything became, once upon a time


事到如今
谁都不需要太伤心
其实一切 早就已经 尘埃落定
谁输谁赢
谁都是过眼的浮云
我还是我 你还是你 那又何必
And now
That is no point to grieve now
The dust, had already settled down
Who had rose, and who had fell
Does it matter now
We are back, on our own track
That is no need, to make it stay


伤心不过是一种精神病
有一天你会找到你的药品
谁对谁都不需要同情
其实人到最后都孤苦伶仃
Grievousness, its just a form of alienism
You should find, your own placebo one day
That is no need, to extend your sympathy
We shall finally, live in our own solitary



事到如今
谁都不需要太伤心
其实一切 早就已经 黑白分明
谁输谁赢
谁都是过眼的浮云
我还是我 你还是你 那又何必
And now
That is no point to grieve now
By now, the time had told the true colors
Who had rose, and who had fell
Does it matter now
We are back, on our own track
That is no need, to make it stay


事到如今
谁都不需要太伤心
就在今天 就让一切 尘埃落定
谁输谁赢
谁都是过眼的浮云
我还是我 你还是你 那又何必
我还是我 你还是你 那又何必
And now
That is no point to grieve now
Let the dust, settled now
Who had rose, and who had fell
Does it still matter now
We are back, on our own track
That is no need, to make it stay

评论